Erweiterte Suche der Leibniz Universität Hannover
1 bis 15 von 57 Ergebnissen
Sie sollen außerdem als Ausgangspunkt für vertiefende Veranstaltungen dienen, in denen die Studierenden Fördermaterial für den fachübergreifenden Unterricht entwickeln. E Learning für die Lehrerbildung E LB2 Das Projekt ist fakultäts und fachübergreifend konzipiert und soll die Qualität der Lehrerbildung fördern. Für die Lehrerbildung ist E Learning besonders relevant, da es nicht nur im Rahmen des Lehrangebots als M...
Katrin Kreuznacht „Das fühlt sich so an, als wäre ich noch nicht in der neunten Klasse.“ - Schulbegleitung aus der Perspektive von jugendlichen Schüler*innen mit Assistenzerfahrungen in inklusiven Schulen. A Reconstructive Study in the Context of Inclusive Teacher Education. Bildungs- und Unterstützungsarbeit mit Beschäftigten und Mitbewohner/Innen von Menschen mit geistiger Behinderung und Demenz Bad Heilbrunn: Klinkhardt Forschung, 2014.
Bekanntgebung: Ersatzleistung für G3 01/29/2021 Studierende des Bachelorstudiengangs Sonderpädagogik, die im Zusammenhang mit Maßnahmen zur Eindämmung der Corona-Pendemie ihr Praktikum (G3) nicht in Präsenz absolvieren können, finden hier Informationen zur Ersatzleistung. Published by Kristin Balbach, zuständig "Curriculum Kinderschutz" Go to list
Against this background, it becomes clear that the majority of schools were not prepared for 100 for the implementation of online learning. Having to use e learning on a larger scale than schools had already tried, or indeed ever expected, they have underlined several key challenges, barriers and obstacles.
Against this background, it becomes clear that the majority of schools were not prepared for 100 for the implementation of online learning. Having to use e learning on a larger scale than schools had already tried, or indeed ever expected, they have underlined several key challenges, barriers and obstacles.
Against this background, it becomes clear that the majority of schools were not prepared for 100 for the implementation of online learning. Having to use e learning on a larger scale than schools had already tried, or indeed ever expected, they have underlined several key challenges, barriers and obstacles.
Against this background, it becomes clear that the majority of schools were not prepared for 100 for the implementation of online learning. Having to use e learning on a larger scale than schools had already tried, or indeed ever expected, they have underlined several key challenges, barriers and obstacles.
Literacy learning processes in orality are also discussed, highlighting the significance of reading aloud in family and class. 3 German as a second and educational language in culturally diverse contexts theory seminar in the summer semester and practical seminar in the winter semester 1.C. 2. b Diroll The module focuses on multilingualism, language acquisition and the language of education from a linguistic and practical teaching poi...
Publications of the Institute of Special Education Showing results 701 750 out of 1386 2018 Schulz MT . Springer VS Wiesbaden, 2018. doi: 10.1007/978 3 658 19654 7 Stitzinger U , Lüdtke U. Erhebung von Qualifizierungspotenzialen im Rahmen des lokalen Konzepts Sprachbildung Sprachförderung in Kindergärten.
. -+ Nana (banana) + Humpiy dumpty Lexical/ ' semantic ievel - De-personification - Metaphors -+ Pigs, dogs, cows -; The crayon is blue like the sea, Syntactic level - Repetition, perseveration - Exclamation - Pausing -+ Oh yeah... oh yeah that's right! 3.r.2 Emotional regulation of the signifying process By applying Simonov's (1986, 1991) model of the emotional regulation of behavioural activity to analyse the act of signification or...
Hannah Quidsinski Hannah Quidsinski Phone 49 511 762 19696 Email hannah.quidsinski ifs.uni hannover.de Address Schloßwender Straße 1 30159 Hannover Building 1211 Room 304 Hannah Quidsinski Phone 49 511 762 19696 Email hannah.quidsinski ifs.uni hannover.de Address Schloßwender Straße 1 30159 Hannover Building 1211 Room 304 Position Research Staff Institute of Education for Special Needs Schwerpunkt in Lehre und Forschung Erstspracherwerb Early ...
Equity for Immigrant Students in German Schools? In Artiles A, Kozleski E, Waitoller F, editors, Inclusive Education. Examininig Equity on Five Continents. Inklusion in Niedersachsen: Gesetze, Aktionen und Perspektiven .
Handbücher zur Sprach und Kommunikationswissenschaft / Handbooks of Linguistics and Communication Science HSK . 2022 11 3 :140 147. doi: 10.1026/2191 9186/a000575 Mackowiak K, Mai M. Handreichung zu Fortbildungsmodul 1: Lernunterstützung und kognitive Aktivierung im Kita Alltag .
Eröffnungsvortrag der Online Fachtagung Sichtbarwerdung, Teilhabe und Mitbestimmung von Menschen mit Behinderungen der Landesvereinigung für Gesundheit und Akademie für Sozialmedizin Niedersachsen e. V. LVG AFS 2022 mit Wolfram Hilpert . Digitale Teilhabe von Menschen mit kognitiver Beeinträchtigung in der inklusiven politischen Bildung.
Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. doi: 10.35468/5969 08, 10.25656/01:25407 Köhler S M , Lindmeier B . Diskurs Kindheits und Jugendforschung . 2022 Mar 17 3 :277 280. doi: 10.3224/diskurs.v17i3.01 Konz B, ed. , Schröter Brickwedde AS, ed. DisAbility in der Migrationsgesellschaft: Betrachtungen an der Intersektion von Behinderung, Kultur und Religion in Bildungskontexten .
1 bis 15 von 57 Ergebnissen